L'Ajuntament de Manacor i el Col·legi Oficial de Veterinaris de les Illes Balears (COVIB) han formalitzat un conveni de col·laboració per a la utilització de les funcionalitats municipals del Registre d'Identificació d'Animals de Companyia de les Illes Balears (RIACIB). L'acord va ser subscrit ahir dilluns, per l'alcalde de Manacor, Miquel Oliver, i el president del COVIB, Ramon García, i permetrà al consistori accedir a noves eines de consulta i gestió relacionades amb els animals de companyia registrats en el municipi.
Gràcies a aquest conveni, l'Ajuntament podrà disposar d'informació que faciliti el seguiment administratiu dels animals identificats, millorar la coordinació amb els professionals veterinaris i optimitzar determinades actuacions vinculades al benestar animal i a les competències municipals en aquesta matèria.
Cal recordar que la plataforma permet accedir a informació censal, consultar dades relacionades amb propietaris i animals registrats, realitzar seguiments estadístics i disposar de recursos específics per a la gestió de colònies felines, una de les àrees que més protagonisme ha adquirit en els últims anys en l'àmbit local.
Actualment ja són més d'una dotzena els ajuntaments de Mallorca que han apostat per aquesta via de treball, i la previsió és que nous municipis se sumin durant els pròxims mesos. Des del Col·legi es valora positivament el creixent interès de les administracions locals per disposar d'eines que permetin millorar la gestió dels animals de companyia i facilitar el compliment de les obligacions derivades de la normativa vigent.
El RIACIB és gestionat pel COVIB en virtut del conveni subscrit amb la Conselleria d'Agricultura, Pesca i medi natural, i s'ha convertit en una eina de referència per a la identificació i traçabilitat dels animals de companyia a les Illes Balears.